Сторінка соціального педагога





Лапицька Дар'я Олександрівна 


                           Графік роботи:




Соціальний педагог:

- здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
- бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх (паління, алкоголізму, наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді;
- допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей та підлітків, сприяє участі учнів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;
- проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах);
- є посередником між школою, сім’єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків.

Функції соціального педагога:

1. Прогностична: прогнозування посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації.
2. Консультативна: рекомендації учням, батькам, вчителям, молодіжним об’єднанням з питань розв’язання конфліктів та проблемних ситуацій.

3. Захисна: захист прав дітей, представлення їх інтересів в різноманітних інстанціях
4. Профілактична: запобігання негативним проявам в учнівському середовищі, пропаганда ЗСЖ.
5. Соціально-перетворювальна: соціально-педагогічний захист соціально незахищених категорій дітей, сприяння професійному самовизначенню.

6. Організаційна: координація взаємодії всіх суб’єктів виховання, сприяння участі дітей у науковій, технічній, художній творчості.

Питання, за якими можна звертатися до соціального педагога:

— формування гуманних відносин між учнями та педагогами;
— охорона і захист прав та інтересів дітей;
— вивчення особливостей особистості учня, соціальної ситуації розвитку та умов життєдіяльності;
— вияв інтересів та потреб, проблем і труднощів дітей та підлітків;
— створення атмосфери психологічного комфорту для учнів у навчальній та позанавчальній діяльності;
— організація та координація різних видів позанавчальної діяльності дітей і підлітків;
— попередження конфліктів в учнівських колективах;
— допомога у професійному самовизначенні;
— орієнтація учнів на здоровий спосіб життя;
— профілактика правопорушень серед неповнолітніх, робота з учнями “групи ризику”;
— взаємодія з педагогами, психологами, батьками або опікунами для надання допомоги учням.











Перелік гарячих ліній та консультативних сервісів, що стосуються психологічного добробуту і є актуальними на сьогодні:

1. Ла Страда. Тут можуть проконсультувати дорослих та дітей з питань сімейного насилля, захисту прав, гендерної рівності та насилля, торгівлі людьми.Сайт: https://la-strada.org.ua/ Номер телефону гарячої лінії для дорослих: 116 123 (з мобільного) Для дітей: 116 111 (з мобільного)

2. Загальнонаціональна гаряча лінія з питань ВІЛ/СНІД та туберкульозу. З назви зрозуміло, що консультують з питань профілактики й лікування ВІЛ/СНІДу та туберкульозу. Консультацію можна отримати на сайті онлайн або за номерами телефонів: ВІЛ/СНІД: 0 800 500 451 Туберкульоз: 0 800 50 30 80 Сайт: http://helpme.com.ua/

3. Урядовий контактний центр. Тут надають консультації різної спрямованості. На сайті є інформація з номерами телефонів великої кількості гарячих ліній. Ми хочемо виділити Урядову консультаційну лінію з питань безпеки дітей в Інтернеті до якої можуть звернутися діти, які потрапили в небезпечну ситуацію та дорослі – з питань, яким чином убезпечити дітей, дізнатися більше про технології та особливості попередження ризиків порушення безпеки в інтернеті. Сайт: https://ukc.gov.ua/ Номер телефону консультаційної лінії з питань безпеки дітей в інтернеті: 1545, далі обрати 3

4. Телеграм-бот “Без паніки”. Цей чат-бот корисний людям, які мають панічні атаки. Ви можете в ньому знайти інформацію про те, що таке панічні атаки та техніки, які допомагають з ними справлятися.. Посилання на чат-бот: https://t.me/bez_paniki_bot

5. Онлайн курси від “ДІЯ”: Онлайн-інструменти протидії домашньому насильству: https://osvita.diia.gov.ua/.../countering-domestic-violence. Про кібербулінг для підлітків: https://osvita.diia.gov.ua/courses/cyberbullying. Серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті»: https://osvita.diia.gov.ua/.../serial-dlya-batkiv-onlayn...

6. Teenergizer Проєкт, який об’єднує підлітків з різних країн. Він спрямований на просвіту та підтримку підлітків з питань, які їх турбують. На сайті вони можуть знайти купу важливої інформації, доєднатися до спільноти та отримати онлайн консультацію з психологом в чаті. Посилання на сайт: https://teenergizer.org/

7. Lifeline Ukraine. Національна гаряча лінія з питань профілактики самогубств. Номер телефону: 7333


Рекомендації батькам учнів 1-4 класів:

1. Щодня цікавтеся шкільними справами дітей, виявляючи увагу і терпіння. При цьому не обмежуйтеся черговими питаннями: «Що отримав?», «Як справи?», А розпитуйте про почуття, настрої, проявляйте емоційну підтримку і т. д.
2. Не скупіться на похвалу, помічайте навіть самі незначні, на Ваш погляд, досягнення дитини, його посильні успіхи. При зустрічі з невдачами в навчанні намагайтеся розібратися разом, знайти вихід, передбачити наслідки дій. Не залякуйте дитини, страх не активізує його діяльність.
3. Розвивайте допитливість, заохочуйте цікавість, задовольняйте його потребу в знаннях. Давайте дитині якомога більше відомостей і не забувайте, що до 7 років засвоюється близько 90% основоположної інформації про світ і приблизно стільки ж найважливіших життєвих навичок. На все життя припадає лише 10%.
4. Купуйте і даруйте книги, платівки, картини. Читайте вголос, пропонуйте дитині почитати Вам, обговорюйте прочитане. Визначайте з ним програму читання на тиждень, місяць і допоможете здійснити, заохочуйте її виконання.
5. Допомагайте дитині виконувати важкі завдання, пропонуйте вихід зі складної ситуації, але не забувайте давати йому можливість самому знайти вихід, рішення, зробити вчинок.
6. Будьте доброзичливими до однокласників, не забороняйте робити разом уроки, так як відмічено, що індивідуально воліють працювати відмінники, а середнячкам подобається займатися парами, групами. До того ж відомо: той, хто вчить, вчиться сам.
7. Активно слухайте свою дитину, так як виявлено, що розповідь самому собі викликає психічну травму. Нехай він переказує прочитане, побачене, ділиться враженнями про прожите.

Батьки та діти!!!


Запам'ятайте: поле тоді дає добрий урожай,
коли воно сумлінно оброблене;
у ледачого на землі ростуть одні бур'яни.

Пам'ятка батькам

1.Якщо дитина живе в критиці, вона вчиться засуджувати.

2.Якщо дитина живе у ворожості, вона вчиться боротися.

3.Якщо дитина росте в страху, вона вчиться передчувати недобре.

4.Якщо дитина росте в жалості, вона вчиться жаліти себе.

5.Якщо дитина росте серед насмішок, вона вчиться бути замкнутим.

6.Якщо дитина росте в ревнощах, вона вчиться заздрити.

7.Якщо дитина росте з відчуттям сорому, вона вчиться бути винуватим.

8.Якщо дитина росте в атмосфері підтримки, вона вчиться бути надійним.

9.Якщо дитина росте в обстановці терпимості, вона вчиться бути терплячим.

10.Якщо дитина росте в похвалі, вона вчиться бути вдячливим.

11.Якщо дитина росте в атмосфері схвалення, вона вчиться подобатися собі.

12.Якщо дитина росте в співчутті, вона вчиться бути великодушним.

13.Якщо дитина росте в чесності і справедливості, вона вчиться розрізняти добро і зло.

14.Якщо дитина живе у вірі, вона вчиться вірити в себе.

15.Якщо дитина оточена дружелюбністю, вона знає, що світ прекрасний.


 

Комментариев нет:

Отправить комментарий